top of page
Photo_ Alina Krasieva

​​

Online marketing

​

​

Mooie content maken is leuk, maar het moet wel bij de juiste mensen terechtkomen. En überhaupt zin hebben. Afgelopen jaren heb ik mij gespecialiseerd in het tot in detail targeten van doelgroepen voor voornamelijk event- en cultuurorganisaties. Met succes:

82% van de evenementen die ik in de afgelopen drie jaar heb mogen marketen waren uitverkocht. Bij andere projecten (wat geen events zijn) werd het bereik, de engagement en verkoop gemiddeld verdubbeld, met uitschieters naar boven de 12x het aantal verkopen dan het jaar ervoor.

​

Wat vorig jaar werkte, werkt dit jaar niet per se weer

Ik besteed minimaal 10 uur per week aan zelfstudie. Ik volg seminars, cursussen, lees boeken en ben continu bezig om bij te leren en up-to-date te blijven met de laatste ontwikkelingen. In mijn ogen is dat bijleren essentieel – verandering is de enige constante in online marketing.

 

Wat ik voor je kan doen:

 

  • Contentstrategie. Wat is er nodig om op de juiste manier onder de aandacht te komen bij de doelgroep? Een goede strategie is essentieel.

  • Adverteren. Dit is een ontzettend belangrijk onderdeel. Door mij hierin te specialiseren kan ik de juiste doelgroepen vinden en hierop verder bouwen. Ik maak gebruik van diverse slimme targeting en re-targeting technieken.

  • Content creatie. De juiste beelden bij elkaar zoeken, originele ideeen bedenken en uitvoeren, regelen, en op maat maken voor de verschillende platforms. Beeld voor insta stories heeft weer andere vereisten dan de feed, hetzelfde geldt voor Facebook mobiel versus desktop etcetera. Dit in lijn met de strategie bundelen met teksten die aansluiten bij het doel.

  • Schrijven. Artikelen, berichten op social media etc.

  • Publiciteit. Samenwerkingen met media, ambassades, andere festivals en/of culturele instellingen initiëren, onderhouden en analyseren.

  • Beeldcoördinatie. Ik heb een uitgebreid netwerk van fotografen, videoteams en andere creatieven die ik kan inzetten indien nodig. Ik weet wat voor soort foto’s en video’s ik wil, om het event goed te kunnen marketen, ook denkend aan het volgende event. Als ik bij het marketen merk dat ik bepaalde (commerciële) foto’s mis, overleg ik met de fotografen zodat ze alsnog gemaakt worden.

  • Rekening houden met partners/sponsors/subsidies. Hier dient rekening mee gehouden te worden tijdens uitingen. Hier heb ik veel ervaring mee en kan ik eenvoudig implementeren.

  • ​

 

Kosten

€85 per uur bij opdrachten vanaf 10 uur. 

​

Consulting: €125 per uur.

​

Bovenstaande lijst zijn de dingen die ik kan en graag doe, maar niet alles is altijd nodig. We maken hier van tevoren duidelijke afspraken over. Neem contact met mij op om de mogelijkheden te bespreken voor jouw event of organisatie en om mijn beschikbaarheid te checken. 

bottom of page