Eventmarketing

Mooie content maken is leuk, maar het moet wel bij de juiste mensen terechtkomen. Afgelopen jaren heb ik mij gespecialiseerd in het tot in detail targeten van doelgroepen voor eventmarketing. Met succes:

  •  In 2019 waren 74% van alle ticket-evenementen die ik heb mogen marketen uitverkocht.

  • 92% van alle gratis evenementen/festivals hadden een toename van minimaal 30% in hun betrokkenheid (link clicks, likes, comments, deel-acties)

  • Met uitschieters naar 61%.

 

Wat ik voor mijn opdrachtgevers doe verschilt. Soms word ik ingehuurd om tijdens events verslag te doen op de social media kanalen, soms om de volledige online marketing te verzorgen. Allebei ontzettend leuk om te doen. Ik kan dan aan de gehele (online) wereld laten zien wat voor mooi event er wordt neergezet. ​

Wat vorig jaar werkte, werkt dit jaar niet per se weer

Ik besteed minimaal 10 uur per week aan zelfstudie. Ik volg seminars, cursussen, lees boeken en ben continu bezig om bij te leren en up-to-date te blijven met de laatste ontwikkelingen. In mijn ogen is dat bijleren essentieel – verandering is de enige constante in online marketing.

 

Wat ik voor je kan doen:

 

  • Contentstrategie. Wat is er nodig om het event op de juiste manier onder de aandacht te krijgen bij de doelgroep? Een goede strategie is essentieel.

  • Adverteren. Dit is een ontzettend belangrijk onderdeel. Door mij hierin te specialiseren kan ik de juiste doelgroepen vinden en hierop verder bouwen. Ik maak gebruik van diverse slimme targeting en re-targeting technieken.

  • Content creatie. De juiste beelden bij elkaar zoeken, regelen, en op maat maken voor de verschillende platforms. Beeld voor insta stories heeft weer andere vereisten dan de feed, hetzelfde geldt voor Facebook mobiel versus desktop etcetera. Dit in lijn met de strategie bundelen met teksten die aansluiten bij het doel.

  • Schrijven. Artikelen, berichten op social media etc.

  • Publiciteit. Samenwerkingen met media, ambassades, andere festivals en/of culturele instellingen initiëren, onderhouden en analyseren.

  • Beeldcoördinatie. Ik heb een uitgebreid netwerk van fotografen, videoteams en andere creatieven die ik kan inzetten indien nodig. Ik weet wat voor soort foto’s en video’s ik wil, om het event goed te kunnen marketen, ook denkend aan het volgende event. Als ik bij het marketen merk dat ik bepaalde (commerciële) foto’s mis, overleg ik met de fotografen zodat ze alsnog gemaakt worden.

  • Live-verslag op het event. Op Instagram, Facebook, Twitter of andere platformen waar het event gebruik van maakt. Ook hiervoor maak ik een strategie en zorg ik ervoor dat het aansluit bij de doelgroep.

  • Rekening houden met partners/sponsors/subsidies. De meeste evenementen maken gebruiken van subsidies en hebben sponsoren. Hier dient rekening mee gehouden te worden tijdens uitingen. Hier heb ik veel ervaring mee en kan ik eenvoudig implementeren.

  • Post-event werkzaamheden. Het plaatsen van de foto’s, aftermovie, het afhandelen van de samenwerkingen, het uitdraaien van een verslag met alle cijfers, het aanmaken van het event voor volgend jaar etc.

 

Kosten

 

Bovenstaande lijst zijn de dingen die ik kan en graag doe, maar niet alles is altijd nodig. We maken hier van tevoren duidelijke afspraken over. Neem contact met mij op om de mogelijkheden te bespreken voor jouw event en om mijn beschikbaarheid te checken. Ik maak dan graag een vrijblijvende offerte.

Michel Behre

Directeur Crossing Border Festival

"Megan weet heel goed inhoudelijk waar ze mee bezig is en is erg enthousiast en fanatiek. Doet de goede dingen. Je kan rustig gaan slapen met het geruststellende gevoel dat je misschien 's-nachts viral bent gegaan op een goede manier. Topper."

Arthur Pronk

Directeur Prooost Events (THE LIFE I LIVE, Embassy Festival & UIT Festival Den Haag

Megan zet zich de afgelopen jaren in om via social media de festivals van PROOOST Events op de kaart te zetten. Voor het Embassy Festival, UIT Festival Den Haag en THE LIFE I LIVE weet Megan met een enthousiaste toon op het netvlies te komen van de beoogde festivalbezoekers. Niet door zomaar even wat te posten, maar met werv(el)ende teksten, passend beeldmateriaal en dat alles nauwgezet toegespitst op de beoogde doelgroepen. De samenwerking met Megan is stevig ontzorgend en werpt de vruchten af die we graag proeven. 

Susan Veninga

Directeur Fokkerhaven Festival en Bier & Braad Festival

"Niks dan lof voor Megans' professionele skills op online marketinggebied. Ze denkt mee, komt met goede input, is enthousiast en weet waar ze het over heeft. Zij heeft voor het Bier en Braadfestival en Fokkerhaven Festival geweldige resultaten geboekt. Facebookmarketing neemt een vlucht als Megan achter het stuur zit, dubbel en dwars de investering waard!!"

©2020 MeganLloyd.nl 

Westeinde 81, 2512GV Den Haag

info@meganlloyd.nl

+31 6 50 12 90 45

  • Instagram
  • LinkedIn Social Icon
  • Facebook